Meteor lanserar Doro PhoneEasy® 606 på Irland

Lund, 2013-08-01 09:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Irlands tredje största mobiloperatör, Meteor, har idag lanserat Doros senaste prisvärda mobiltelefon, Doro PhoneEasy® 606, i sitt rikstäckande butiksnät och på nätet.

"Som en av de största mobiloperatörerna på Irland har Meteor en stor och lojal kundbas. Vi tror att denna robusta och väldigt prisvärda modell kommer att välkomnas av operatörens kunder för sin tilltalande design och användarvänlighet", säger Chris Millington, VD för Doro UK och Irland i en kommentar.

Doro PhoneEasy® 606 är en vikbar telefon som tillhandahåller den kärna av mobilfunktioner en ny användare behöver. Utöver en mängd designfunktioner som har blivit synonymt med Doro innehåller telefonen också en kalender med påminnelsefunktioner, väckarklocka och FM-radio med tillhörande hörlurar. Enheten är också utrustad med Bluetooth för säker hands-free-hantering. Det är den perfekta mobila följeslagaren för den som söker värde, prestanda och enkelhet i en och samma telefon.

För ytterligare information, vänlige kontakta:
Doro UK and Ireland, presskontor: doro@fire-pr.com / +44 (0)20 3428 5137

Doro AB är ett svenskt börsnoterat företag grundat 1974 i Lund. År 2007 lanserade de sin första enkla och användarvänliga mobiltelefon och är idag global marknadsledare inom denna kategori. Doros produkter och lösningar finns tillgängliga i över 30 länder på fem kontinenter och i utbudet ingår mobiltelefoner, applikationer och mjukvara, fast telefoni, telecare och lösningar inom mHealth. Företagets målsättning är att skapa förutsättningar för fler att anamma ny teknik och har genom åren tilldelats flera internationella priser och utmärkelser för både design och innovativ produktutveckling. 2012 omsatte Doro 837,5  Mkr och aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm, Nordiska listan, Small-cap. www.doro.com.

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 1 augusti 2013, kl 09:00 CET.