Rogers lanserar två nya Doro-telefoner i Kanada

Lund, 2013-06-25 14:30 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

“Vi har haft ett framgångsrikt samarbete med Rogers i Kanada sedan 2010. Vi är glada att Rogers nu utökar sitt Doro-erbjudande med dessa 3G-telefoner eftersom det stärker vår position på den kanadensiska marknaden och bräddar räckvidden av vårt erbjudande då 3G-nätet är mer utbyggt än 2G-nätet”, kommenterar Jerome Arnaud, koncernchef och VD för Doro.

Doro PhoneEasy® 620 och Doro PhoneEasy® 520X är framtagna speciellt för de som söker en enkel och stilfull mobiltelefon utan kompromisser. Båda telefonerna har stora knappar, en stor skärm, extra högt och tydligt ljud och trygghetsknapp. Doro PhoneEasy® 620 är en vikbar telefon med funktioner så som kamera med blixt. Doro PhoneEasy® 520X är en telefon med 3 megapixel-kamera med blixt, en inbyggd ficklampa och det tåliga höljet ger ökat skydd mot stötar, vattenstänk och damm.

Jérôme Arnaud, koncernchef och VD, +46 (0) 46 280 50 05
Christopher Lundström, chef för Doro Nordamerika +1 646 203 7357

Doro AB är ett svenskt börsnoterat företag grundat 1974 i Lund. År 2007 lanserade de sin första enkla och användarvänliga mobiltelefon och är idag global marknadsledare inom denna kategori. Doros produkter och lösningar finns tillgängliga i över 30 länder på fem kontinenter och i utbudet ingår mobiltelefoner, applikationer och mjukvara, fast telefoni, telecare och lösningar inom mHealth. Företagets målsättning är att skapa förutsättningar för fler att anamma ny teknik och har genom åren tilldelats flera internationella priser och utmärkelser för både design och innovativ produktutveckling. 2012 omsatte Doro 837,5  Mkr och aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm, Nordiska listan, Small-cap. www.doro.com.

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 25 juni 2013, kl 14:30 CET.