Doro presenterar rapporten för det tredje kvartalet via audiocast och telefonkonferens

Lund, 2015-10-22 16:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Doros rapport för det tredje kvartalet kommer att publiceras onsdagen den 4 november klockan 7:30.

Klockan 9:00 samma dag inbjuds analytiker, investerare och media till en webb-presentation av rapporten. Presentationen och presentationsmaterialet nås via webben http://edge.media-server.com/m/p/4k9bqm96

Presentationen kan också följas via en telefonkonferens på nedan angivna telefonnummer. Vänligen ring in cirka fem minuter före utsatt starttid så att konferensen kan börja i tid.

Efter presentationen ges konferensdeltagarna möjlighet att ställa frågor till Doros VD och koncernchef Jérôme Arnaud.

Cirka en timme efter det att presentationen avslutats kommer också en on-demand version av presentationen att göras tillgänglig på corporate.doro.se

Nummer till telefonkonferensen, från:
Sverige: + 46 (0)8 505 564 74
Frankrike (gratisnummer): 080 5980 144
Storbritannien: +44 (0)20336 453 74
USA: + 1 855 7532 230

VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +46 (0) 46 280 50 05

Doro AB utvecklar telekomprodukter och tjänster för seniorer så att de kan leva ett fullt och rikt liv: att göra saker de vill lättare och möjliggöra de saker de aldrig trodde att de skulle göra. Bolaget har belönats med ett flertal internationella utmärkelser för sin produktdesign och sina innovationer och är idag global marknadsledare i sin kategori - telekom för seniorer. Doro är ett svenskt publikt bolag och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Nordiska listan, Small Cap. 2014 uppgick nettoomsättningen till 1 277 miljoner kronor (135 miljoner euro).
Besök Doro på www.doro.com, www.doro.se eller www.facebook.com/dorosverige

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 22 oktober 2015, kl 16:00 CET.